°•° Mitt första blogginlägg °•°

FB_IMG_1461875093277

Jag har tänkt så länge på att starta en reseblogg men de har aldrig blivit utav, MEN nu ska jag! Min blogg kommer till största del handla om resor då det är min absolut största passion här i livet. 

Det kan hända att jag smyger in något inlägg om min vardag, tankar funderingar, kost, pepptalk och träning för lite insperation i din vardag. Innan jag kastade mig ut i världen tränade jag minst 5 dagar i veckan & nu kämpar jag med att få in det som en rutin igen…

Lite om mig själv… ☆

Jag bor för tillfället i spanien och jobbar som au pair åt en spansk familj i Valencia. Au pair jobb är ett himla bra alternativ för dig som vill uppleva ett nytt land, du får en unik chans att se staden från alla vinklar. När man reser runt i ett land kan man lätt missa alla små guldkorn, som au pair får du se den verkliga sanningen.

Jag flyttade hit i Januari 2016, innan det reste jag runt i Thailand & Indionesien. Vilket var den absoult bästa resan jag gjort i hela mitt liv. Man fick uppleva så mycket, den vackra naturen, frukten som smakade 10 gånger bättre, nya vänner, och den kryddstarka maten. Jag älskar Thailand, de går inte en dag utan att jag drömmer mig tillbaka.

FB_IMG_1461875210952

Thailands natur är det absoult vackraste jag sett, maten är den godaste jag ätit och lokal befolkningen är väldigt annorlunda jämfört med de jag är van vid.

Jag reste runt i 2,5 månader, i mitten av min resa åkte jag till Indonesien för att möta upp några av mina närmsta vänner. Vi äventyrade runt på vespor, snorklade bland sköldpaddor och korall rev, provade på forsränning, klättrade upp for en vulkan, badade under vackra vattenfall, vandrade bland risfällt och satt som i trans till magiska solnedgångar ♡

FB_IMG_1461875151315

På Gilli T tog jag mitt dykarcert, det var bland de absolut bästa besluten jag tagit i hela mitt liv! Att dyka är som att resa till en annan värld, allt är 10 gånger vackrare och man finner lixom ro i kroppen.

FB_IMG_1461875161368

Jag är en person som älskar att sprida glädje och energi, jag hoppas jag kan sprida lite genom min blogg. Utmaningen idag är att luta huvudet så långt bak du kan och försöka att inte le. Jag tror att du kommer att le och jag hoppas att de sitter kvar hela dagen.

FB_IMG_1461875114345

10 thoughts on “°•° Mitt första blogginlägg °•°

  1. Kul att hitta ännu en reseblogg. Vid 88 års ålder är mina traveling days over,
    men jag älskar att läsa om andras resor. Träffade maken i San Francisco -53
    och stannade. – Bodde i Bandung på Java lite över två år. En mycket trevlig tid för oss.
    Återresan till USA (1982) gick via Thailand, Nepal, Italien, Tyskland, Sverige och England.
    Ser fram emot att läsa din blogg efter jag kollat Freedomtravel. 🙂

    Like

Leave a Reply

