FREDAG ☆

Våga säga JA till möjligheter

Idag är de fredag och jag tror många utav er står emellan soff häng med chips påsen eller tacka ja till den där festen, fikan, middagen, dejten, biljard utmaningen,  YOU NAME IT!

Jag vet att många utav oss ibland tackar nej utan att tänka… Jag erkänner, jag gör de också ibland. Självklart är det ok att tacka nej IBLAND, Men var försiktig så det inte blir till en vana. Att tacka ja betyder oftast äventyr, du kan finna en livskamrat, uppleva fjärilar i magen eller helt enkelt “bara” lära dig något utav det.
Jag tackade ofta nej förr för att jag va osäker i mig själv, jag var en perfektionist. Blev inte sminket som jag ville, klänningen inte satt som den skulle eller om mitt hår inte var perfekt så tackade jag hellre nej.

Idag tackar jag sällan nej till erbjudanden, för man vet ALDRIG vad som väntar bakom hörnet… Jag vet nu att de kan innebära att man träffar nya vänner som kan få en att se på saker med helt andra ögon. . Jag älskar att träffa nya människor, jag är en väldigt social person. Jag hade aldrig bott här i Spanien om jag inte var så spontan som jag faktist är idag, jag vågade tacka JA. För ca 6 månader sen satt jag i Indonesien med halv kasst Wifi och skypade med min nuvarande host familj.
Vet ni vad jag tänkte?

-“Varför inte….”
-“Varför skulle jag inte tacka ja till den här fantastiska möjligheten?”

-“Tänk om familjen är elak eller om jag får jätte mycket hemlängtan då…. ”

-Ja men boka en biljett hem då… !

Svårare än så är det inte! Råkar man tacka ja till fel erbjudande är det bara att göra om!
– Gör om, gör rätt!

Are you a “YesMan” or a “NoMan”?
TREVLIG HELG PÅ ER! 😊

FB_IMG_1461875173570

Leave a Reply

