My life as a Au pair 👇

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Vill börja med att tacka alla som gick in och läste min blogg igår, super kul att jag fick så många läsare! Efter alla fina komplimanger om bloggen igår fick jag massa ny energi och jag blev tok pepp på att fortsätta blogga!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Min vardag som au pair!

En helt vanlig vardag börjar 07.30 för att förbereda allt för mina host flickor. Jag börjar alltid min morgon med ett stort glas vatten med honung, Citron, ingefära och kanel.

Vatten är en super viktig dryck som jag vet många glömmer bort ibland, inklusive jag själv!
De förebygger njursten, vi får vackrare hud och hår , du tränar bättre, förbättrar din reaktionsförmåga och de hjälper dej hålla bättre fokus.                                      Har du upplevt känslan av hunger direkt efter middagen? Det kan vara kroppen som skriker efter vätska. Låt dig inte luras, prova hellre att dricka ett stort glas med vatten.

Ingefära är antiinflammatorisk och super lätt att få i sig genom dryck men även mat, prova riv lite färsk ingefära över maten!

Honung innehåller bakteridödande ämnen. Egypterna använde de redan för 4000 år sedan för att stryka över svårläkta sår. Honung ingick även i en energidryck de använde under de förhistoriska olympiska spelen.
Lite funny fact sådär på morgon kvisten*

Kanel har jag i för smaken skull, men de är även bra för matsmältningen och de minskar sötsuget.

08.00 är de dags att väcka tjejerna, vilket är lättare sagt än gjort….
08.30 ska dom vara färdigklädda, färdig ätna & färdigborstade.
Efter att ha lämnat de små monstrena på skolan har jag min egentid mellan 09.00-17.00. Jag börjar med en 30 minuters power walk för att få igång blodcirkulationen och matsmältningen.

Sen är de dags för frukost som oftast består utav gröt!
Havregryn är en super bra frukost förutom att de är billigt & enkelt så håller det dig mätt mycket längre om du jämnför med tex. en skål med flingor. Havregryn sänker kolesterolvärdet, de minskar även risken för hjärtinfarkt och stroke.
Brukar pendla mellan äpple, annanas eller jordgubbs gröt. Jag toppar den med kanel och kall kokosmjölk 😍

20160503_102124

Min dagliga work out!
Jag följer Denise Austin och hennes ultimat fat burn program och Vicky Justiz en super duktigt fitnesmodell jag nämne i mitt förra inlägg. Jag tränar mellan 40 minuter till en timma och pendlat mellan de olika programen utifrån vad jag känner för att träna.

Min lunch brukar oftast bestå utav en härlig sallad. Jag älskar sallad då du kan mixaa den i oändlighet och de går super snabbt att göra ! En standard jag ofta kör är morot, broccoli, majs, grönsallad, gurka, tomat, tonfisk , lax, kyckling eller skinka. Gott med en knäckermacka med avocado, tomat och salt 👌 Ibland strör jag även över Valnötter eller pumpakärnor..

( Tack Ida för tipset) . Super smarrigt, blir hungrig nu bara av att skriva om de!

Efter mäster kocken har ätit brukar de variera lite vad som står näst. Ibland åker jag in till stan för att äventyra lite med vännerna, vissa dagar måste jag sätta mig ner och förbereder min engelska lektioner eller så chillar jag vid poolen och plugga lite spanska ✌

20160502_124345

17.00 är de dags att hämta upp dom 2 små liven. 2 dagar i veckan har de extra matte och extra engelska DIREKT efter skolan. De lever ett rätt så hårt liv dessa flickor.. Det är inte mycket fritid då de mesta handlar om att få topp betyg, plugga, plugga & plugga liiiite till…

Jag som au pair hamnar jag en väldigt konstig sitts då jag själv inte är uppfostrad på samma sätt. Jag hade mycket fritid när jag var liten.. Jag provade på nästan alla sporter och danser som finns. Jag lekte alltid med vännerna på gården efter skolan och jag umgicks mycket med familjen.

Här är de tvärt om… Dom går inte i någon form av sport ,fast tjejerna ÄLSKAR att dansa och sjunga. Att leka med vänner utanför skoltid finns inte med på karta… Deras mamma jobbar väldigt mycket så den enda tiden de har med henne är vid middagsbordet. Alla är trötta efter en lång dag och de är mest bus och bråk.

För er som funderar på au pair… Var super noga med att fråga så många frågor du bara kan komma på innan du åker och jobbar för familjen. Att komma in i en familj är ganska svårt. Du tar för de första över mamman rollen , vilket kan göra barnen lite bittra då de oftast saknar sina föräldrar.. kolla upp deras vanor och va dina uppgifter verkligen är. . . Jag kan ibland känna mej mer som en slav än en i familjen som de så fint kallar det.  Livet som au pair är inte alltid en dans på rosor, MEN hittar man en riktigt bra familj som man verkligen klickar med är det ett jätte häftigt jobb!

När flickorna kommer hem från skolan måste de direkt börja med läxorna, sen efter läxorna är de dusch, middag sen är de läggdags! ….

Vad hände med att bara vara barn? Leka då?…. Matte är inte leka !!!

PSX_20160503_121757

 

 

2 thoughts on “My life as a Au pair 👇

  1. Man blir glad när man läser. Bra start på dagen😄nu ska jag lita huvudet bakåt och försöka låta bli att le😂Ha en fin dag älskade unge😍

    Liked by 1 person

Leave a Reply

