Vad vill du bli när du blir stor?

 

PSX_20160503_222707
– den typiska vuxen frågan …

Mitt svar på den frågan när jag va 5 år var delfin skötare. Jag ville SÅ gärna hoppa runt och göra konster med dom.
Några år senare ville jag öppna upp ett hund hem för hemlösa hundar i Turkiet.
Hade även en period jag ville bli känd också, visste dock inte riktigt på vad…
Bäst i världen på att äta glass kanske?

FB_IMG_1462307533880ELLER…

PSX_20160503_224226Ba bäst världen på att vara jag😊 …

Nu när jag är 23 är svaret annorlunda, jag vet faktist inte vad jag vill bli. Min största passion i livet är resa och ska jag sätta mig i skolbänken igen måste jag finna den passionen i ett yrke.

Jag tycker det är jätte svårt att plugga, då koncentrationen är lite “Hej kom å hjälp mig” och jag har en lite överaktiv, rastlös kropp som gärna gör allt utom att sitta still. När jag väl gick i skolan var jag rätt så lätt distraherad … Jag är de forfarande men jag har lärt mig att leva med det, TYP.
Så när jag väl skulle plugga under min skolgång fanns de alldeles för mkt annat jag ansåg var viktigare… Typ mysa med katten, ringa till kompisar, lära mig jonglera med en hand och viktigast av allt stå på huvudet! Ja ni vet sånna där viktiga saker. .

Så som sagt, ska jag plugga måste jag tycka det är riktigt intressant och jag måste även kunna se mig själv jobba med det under en längre period… Jag ser dock verkligen upp till er som orkar plugga, jag är mäkta imponerad. Så länge de va DITT eget val och inte någon jobbig förälder som pushade alldeles för hårt. De tycker jag är så himla onödigt, föräldrar som näst in till tvingar på sina barn utbildningar … Varför?  Tänk om Oscar inte vill bli doktor utan konstnär eller lilla saga som vill bli lärare men tvingas plugga till veterinär. .. Ska deras talang,  vilja och passion bara ignoreras?

Mitt mål är att bli en bra människa, en glädjespridare fullproppad med livserfarenheter och energi.
Medans ni jobbar på era jobb och samlar på er massa arbetserfarenhet, jobbar jag på mig själv och samlar på mig livserfarenhet. Alla är vi olika. .

Ja, jag vill väl också gifta mig, skaffa barn hus, båt, bil, villa och hela faderullan. MEN absoult inte än… Jag var väldigt nära en gång att hamna där men är SÅ tacksam att de inte blev så. Jag hade aldrig fått uppleva så mycket som jag faktist fått göra idag, Tack🙏
Får ofta frågan hur min dröm kille ser ut… Men förstår inte riktigt hur jag ska kunna veta vilka egenskaper jag letar hos en livspartner när jag inte ens upptäckt alla mina egna. Jag lär mig något nytt om mig själv hela tiden, behöver inte vara stora livsavgörande saker utan bara små saker som ploppar upp ibland.

PSX_20160503_224520

Le åt en helt främmande människa idag och se vad som händer.  Tack å hej, leverpastej!

2 thoughts on “Vad vill du bli när du blir stor?

  1. Skön morgonläsning så här på Kristihimmelfärdsdagen. Jag ska le åt någon okänd, något jag gör ganska ofta😄

    Liked by 1 person

Leave a Reply

