Goood Morgon! ☆

Igår körde vi ett spontant pool party med vänner från 3 olika nationaliteter. Jag tycker det är så roligt att diskutera vanor, regler, firanden, vett & etikett med personer från olika delar av världen. Under tiden vi kasta frispee, americans fotboll och plaskade i poolen diskuterade vi bla om hur man hälsar. I Österike hälsar man med 2 pussar på kinden, vilket man även gör här i Spanien men inte i Sverige eller USA .. Där gäller de antingen ett handlag eller en kram OM man är nära vänner eller familj. Puss på kinden tycker jag dock är en väldigt fin gest då iaf jag upplever de mer välkomnande än ett handslag. . Det verkade som vi var rätt så eniga om den saken.

PSX_20160504_153815

Killarna på bilden träffade vi på för 3 veckor sen när jag och 3 andra tjejer gjorde en roadtrip till Benidorm. Oförglömlig resa, vi hade en lägenhet på 23 våning, en balkong med havsutsikt och lyxen att se över hela benidorm. Vi blandade drinkar, spelade spel och delade hemlisar innan vi drog ut för att shuffla sönder något dansgolv. Det var även där en härlig blandning av olika nationaliteter, mycket engelsmän! Efter några free shots och drinkar på olika uteserveringar hamnade i mitten av ett dansgolv på en riktigt härlig club! Där  träffade vi bland annat på ett super taggat amerikansk fotbolls team som vi senare efterfestade med. De hade hyrt en stor villa, de var ca 13 st och de var en helt galen efterfest. Under efterfesten fick vi även reda på att de också bodde i Valencia, vilket vi också gör. Efter mycket dans, diskussioner, alkohol,varannan vatten och en vacker soluppgång var klockan helt plötsligt 10 på morgonen och började man känna sig lite sliten…. De va dags att ta en taxi tillbaka till lägenheten, dock gick vi inte och la oss när vi kom hem utan vi gick raka vägen till stranden. Att bada på bakfyllan var SÅ j*kla underbart, att kunna kyla ner huvudet var och varannan minut. Havet var kristall klart, solen stekte och man vaknade till liv lite grann. Efter några timmars sol och bad var de dags att packa i ordning alla saker och gå på en liten upptäcksfärd innan hemgång. Benidorm är super fint,MEN väldigt turistit…. Att sätta sig bakom ratten den kvällen var ju inte jätte härligt, med alla spanska skyltar och regler som ingen följer.. men vi överlevde.

PSX_20160418_130210

Det var himla roligt att lyssna på killarnas sjuka historier. En utav dom gifte sig när han va 17… På Fyllan, han fick gå igenom domstolen och hela köret för att skilja sig.. De börja med att han ONLINE gick en kurs som präst, han ville bara göra de för att de va kul. Idag kan han viga alla som är amerikanska medborgare. Så på fyllan fick han för sig att han ville gifta sig med en tjej han såg på stranden. Han frågade först tjejen om han kunde få ge henne en puss men då fick han till svar “Do you think I’m a Slut? ”

Då frågade han ist “will you marry me” .. och hon svarar “Yes” … Gifta sig gick bra men en puss gick inte för sig. Så dom gifter sig, påriktigt! Dagen efter var rätt så panik slagen för de båda två… De hade väl inte riktigt räknat med att vakna upp bakfulla med en tåring på fingret som de köpt i en godisaffär strax innan de gifte sig. 😂

De berättar allt med sån inlevelse och deras självförtroende är ju så högt att de nästan spricker!

PSX_20160504_153536

Jag har ett himla bra liv här men nu börjat det närma sig slutet av denna resan. Jag ser fram emot att komma hem, jag har vart ute och rest länge nu. Jag har så mycket att se fram emot, jag har först och främst en ny familjemedlem, jag blev moster för exakt en månad sen idag. Hon heter Yra, jag ser fram emot att träffa henne! Lilla kaninen älskar uppmärksamhet, har extremt vackra ögon, hela hon är super gullig och jag blir som förtrollad när jag tittar på alla videos och bilder jag fått! Du och jag ska bli bästa vänner 💖

received_10153692301723195

Min andra syster väntar en liten pojk som är beräknad någon vecka innan jag kommer hem, ska bli så spännande att få se vad som gömmer sig där inne. Även en av mina närmsta vänner väntar en liten pojk, hon har gått över tiden nu och han borde titta fram vilken sekund som helst 💙 🎠

Sista veckan kommer mitt lilla hallon hit och hälsar på mig. Min starka vackra, ser upp till dej som flyttade till Litauen för 4 år sedan och pluggat som en dåre för att bli Veterinär. Inte långt kvar tills din examen, jag kommer komma och hurra på dej! 👏

Jag har så mycket planer den här sommarn…Göteborg med girlsen för color run och hoppa fallskärm, grillkvällar, bygga träkojja ute i skogen, åka inlines och bräda med smise, träna, äta mammas mat varje dag, plaska runt i pappas pool, tapas kvällar, sola, bada, dansa, lära mig spela gitarr, leka med alla bäbisar, även min brors bäbisar som inte är bäbisar längre,  vattenkrig & massa utflykter med pickick korgen.. Ja ni vet en såndär magisk sommar man bara kan ha med äkta familj och vänner 💙

Leave a Reply

