Happy birthday Sunshine ☆

Idag fyller Hannah år, en av au pairerna från Österike. Super go tjej, full med överskottsenergi! Vid ett ska vi mötas upp inne i Valencia och äta färsk pasta på en Italiensk restaurang. Hon fyller 20 år, herromdagen frågade hon mig vad jag gjorde på min 20 års dag … Det första frågan jag ställde mig själv var,

– Vart bodde jag då?

Screenshot_2016-04-09-05-34-33

Så har vi alltid gjort, ända sen jag va liten. När vi försökte minnas något inom familjen så ställde vi oss alltid frågan
– vart bodde vi då. .
Ja, vi flyttade runt en hel del när jag var liten. Jag älskade de, jag tyckte om att få ett nytt rum, börja i en ny skola, träffa nya vänner….
Jag minns att jag t.o.m frågade mamma ett par gånger när jag va liten:
– ska vi inte flytta snart.
Jag tröttnar snabbt och vill gärna ha nytt så ofta de bara går. De finns både för och nackdelar med den personligheten, men mest posetivt! När jag söker “nytt” så är de oftast äventyr jag egentligen letar efter, jag vill att de ska hända något!
För många är det jätte skrämmande att flytta, många har bott på ett och samma ställe sen de föddes. Men jag älskar att utvidga mina vyer och “nytt” för mig klingar äventyr! Men alla är vi olika, och tur är väl det… 🙏

Jag och min vän Josef har anmält oss till en tävling hos Wheelys Cofé. De söker orädda äventyrare till en riktigt häftig roadtrip, gå gärna in och rösta på oss genom att gilla, dela & komentera vårt inlägg på deras facbooksida…

👉 http://Www.facebook.com/wheelyscafe

De kommer att filma hela resan och jag är helt övertygad om att en film med oss två kommer bli sjukt underhållande.🎬

PSX_20160506_095713

Glöm inte bort att unna er något gott idag när det är fredag! Så länge ni kan låta bli de på måndag 👉 . . .

Det är viktigt att unna sig ibland, kroppen behöver “fusk dagar” ibland, som en liten belöning. Det är när de blir till en daglig vana de kan bli farligt. Jag ska unna mig en flaska bubbel idag dagen till ära, vad ska ni unna er med?

Till sist vill jag önska alla en riktigt bra helg och jag hoppas att jag lyckades att få er att små fnittra lite idag också. Vill även tipsa er som älskar att läsa om resor och letar insperation, att spana in denna toppen sidan 👇  

http://www.bloggaromresor.se

Leave a Reply

