Överaktiv hjärna 🎉

Min hjärna är alltid i full rulle, jag antar att det är därför jag ibland har väldigt svårt att koncentrera mig en längre period på en och samma sak. Ni som känner mig vet att jag alltid har nya äventyr, idéer och hyss på gång! Det är väldigt roligt att vara en påhittig person, men ibland hade de vart skönt att få stänga av eller i alla fall få trappa ner några växlar.

Min resa här i Spanien börjar som sagt leda mot sitt slut. Redan i början av min resa började jag googla om att jobba i andra länder. Jag vill aldrig att de ska ta slut, jag vill ha mer äventyr, få uppleva och se så mycket som de bara går. Jag vägrar bli den som senare i livet säger”Varför gjorde jag det inte” Jag vill inte känna någon ånger, jag vill ta vara på alla de fantastiska möjligheter som finns idag.

Senare ska jag pyssla ihop ett CV till mitt förhoppningsvis framtida utomlandsjobb inför vinterhalvåret. Gör allt i min makt för att undvika kylan då jag för de mesta bara ligger inlindad i en filt och skakar.  Jag har innan sökt till 2 andra länder under samma period, bland annat Japan 🙊….Hur ska jag kunna vara i 3 olika länder samtidigt hade du tänkt Julia, du är ju lixom inte superwoman om du tror de…. Menmen! Det är ju bara att tacka ja till de som klingar mest äventyr!

FB_IMG_1462480074024

Igår lyxade vi till de med Sangria dagen till ära för vår fina Hanna. Vi dansade med en varsin paraplydrink under stjärnhimlen på nattklubbens nyöppnade takvåning till lationinspereande musik. Mya som klubben kallas är väldigt populärt ställe, det är stort och internationellt, de har gäster från alla världens kanter.

Jag träffade på så många pratglada härliga människor. Fick även stå ut med en hel del halvkassa raggningsrepliker. Två av de fastnade, de var inte för att de var bra…

-“You know Paul, right?” Jag hade ingen aning om vem människan var … ” Are you sure about that, everybody knows Paul, He knows you”  Jag va helt säker på att jag inte kände Paul… Paul själv stod och skruvade på sig och kollade på sina vänner med frågande blick, kändes inte riktigt som han var på samma lekhumör. Grabbarna i sin tur såg riktigt nöjda ut med sin insatts och började presentera sig själva.

En annan kille kom från ingenstans fram “You are the most beutiful girl I have ever seen,  I can’t concentrate when I’m looking in your eyes, can I kiss you” ………..

Vänta , va? Går tjejer på detta? Jo men absoult låt oss bara helt random ge varann en puss…  Han fick som ni kanske förstod ingen puss (stackarn). Hans snabba respond var ändå obetaldbar på halvkassa engelska  utbrister han med spanska brytning “You don’t think I’m guapo”?  Guapo=snygg . Hans reaktion tyckte jag var himla underhållande, de hade väl inte spelat någon roll om han var snyggast killen i världen? Man kan inte bara dyka fram och be en främling om en puss, iaf inte enligt mig. . En fylle kram kanske går för sig ibland … men en kyss?

Innan jag skulle gå till garderoben och hämta ut mina saker stod de andra tjejerna och pratade med en kille från Tyskland. De kände inte varann med de var fulla och över exalterade över att de pratade samma språk. Jag förstod förövrigt inte ett ord. Från ingenstans slänger killen armarna runt min hals och ger mig världens längsta kram. Han tyckte de va super sorgligt att jag skulle gå hem, vi hade knappt pratat med varann… Jag tror denna killen var i riktigt stort behov av en kram . Jag vet att många där ute sitter i samma båt som den tyska killen. Låt oss kramas idag, vi blir lyckliga utav de och de förlänger vår livstid!  Jag älskar att kramas, tycker de är super mysigt när vänner och familj kramar om en helt utan anledning.

Vet du någon som är I stort behov av en kram? Ja men dåså, you know what to do 👉

Ibland kan de vara lite svårt att sätta fingret på mig….  Ena dagen kan jag vara festens mittpunkt, den som låter, dansar och syns mest. Du vet den där solstrålen som livar upp stämningen, kommer överens med alla och är överallt och ingenstans. Men andra dagar kan jag vara den lugna, tysta, nästan lite blyga tjejen som helst bara sitter och observerar. “Tråkmånsen som bara sitter och glor” Jag tycker det är jätte intressant att studera människor,  deras rörelser, reaktioner, kroppsspråk och lyssna på deras argumentationer , äventyr och planer. Så ser du mig sitta tyst i ett hörn någon gång är det oftast själv valt. Jag har sällan tråkigt, jag försöker alltid hålla mig sysselsatt då jag vet att jag lätt blir rastlös. MEN har jag tråkigt så försöker jag ofta göra något åt de. Jag kanske har “panik” över de i ca 15 minuter sen när den där överaktiva hjärna planerat ut nästa äventyr är de bara att hoppa på flyget dit!

Snapchat-1470544143112070694

 

För att få lite ordning på trasslet där uppe brukar jag skriva listor … Jag började på en idag men blev snabbt avbruten av lillebror som taggade mig I ett fb inlägg. De var en video om en ny japansk matte teori, jag var självklart tvungen att prova om den funkade. Vilket den gjorde titta! 👇

 

20160507_145735

Hängde ni med?  Jag tyckte de va skit coolt ! 

Tack jag vet att jag är grym på att måla, en dold talang jag länge hållt inne med! 😜

Nu måste jag sätta mig och pussla ihop ett personligt brev + CV på engelska och skicka in. Håll tummarna för mig, magkänslan säger att detta skulle kunna bli ett dröm jobb!  😍 Berättar mer när jag fått svar på ansökan..

I mitt nästa inläg tänkte jag skriva lite om hur man kan gå till väga om man vill jobba utomlands och även tips på nyttigt snacks! Dagen utmaning, som jag tidigare skrev om är att ge någon en riktigt stor kram!

Hasta mañana 🌟

 

Leave a Reply

