Känslor i höstens alla färger 🍁

Tack till alla trogna följare som peppar mig till att fortsätta skriva! Kul att jag kan inspirera er med träning och hälsosam kost! 😁 Vill samtidigt passa på att välkomna alla nya läsare 💫

Mat, jobb och träning är det som står i fokus för mig i dagsläget.

Att sätta alarmet på ett oskyldigt snooz en gång på morgonen är helt okej. Men larm nr 2 går jag upp till , borsta tänderna och hoppar i inlinesen . Jag är absolut ingen morgon människa, men det är värt att gå upp en halvtimma tidigare. Att rulla fram mellan   färgglada , krispiga löv och hälsa på alla pansionärer som är ute och promenerar med sina taxar. Det är en GRYM start på dagen,  helt klart my cop of tea 👌🏼


Att sedan sätta på plattan hemma och koka gröt gör en höstmorgon ännu mysigare. Super härligt att starta dagen med just gröt , mandel mjölk och jordgubbar eller blåbär, helt klart den nya favoriten. Man håller sig länge och enligt mamma blir man lika stark som pippi och de ska jag bli när jag blir stor! 👀

Att läsa innehållsförteckningar har blivit en rutin. Jag måste hela tiden kolla efter mjölkprotein vilket har fårt mig att inse vad mycket skit de faktist är i SÅ många produkter… Att laga all mat från grunden är det absolut bästa, då vet du PÅRIKTIGT allt du stoppat i dej.

Det är inte så svårt som jag trode att äta vegetarisk, det är SÅ himla gott 😍 Så mycket färger, former och konsistenser 🌶 Så detta är några av mina luncher denna veckan. Tveka inte att skriva/kommentera om du vill ha recept , tips eller råd

Efter jobbet brukar vi alltid köra träning ca 5 dagar i veckan. Det är så skönt att gå till gymmet efter ett arbetspass. Slå ur sig dumma frågor, svettas ur dumma kommentarer och springa ifrån alla munterjökar…

Väl hemma är det 25 situps som gäller varjedag… Annars kommer den där j*vla ishinken… PLUS 3 st rump övningar. Spelar ingen roll hur opepp jag än är så brukar de komma en snap, sms eller ngn form av meddelande där mina träningskompanjoner peppar och påminner 🍒

(Ni är förövrigt väldigt bra)


Namaste i köket…

Trevlig helg på er galenpannor, don’t do anything I wouldn’t do .. ✌🏼️

Leave a Reply

